czwartek, 2 maja 2013

DUKAN DIET - Dieta Dukana

W dzisiejszym poście trochę o cudownej diecie Dukana.  Skąd nazwa ? - od nazwiska słynnego francuskiego lekarza Pierre Dukana . Nazywana również dietą proteinową czy białkową.

ILE MOŻNA SCHUDNĄĆ? 
Dieta składa się z 4 faz .

FAZA  I  ( uderzeniowa) trwa od 1-5 dni w zależności od tego ile chcemy schudnąć. Ja chcę schudnąć 5kg więc optymalna ilość dni dla mnie ok 3 dni. Niektórym tyle dni starczy by zrzucić aż 5 kg.
Potem są kolejne 3 fazy co wsumie daje nam ok ( jak dla mnie) 20 dni.

CO NALEŻY JEŚĆ A CZEGO NIE W FAZIE I ??

Zalecane są:
- mięso z piersi kurczaka lub indyka,
- chuda cielęcina, polędwica i rostbef wołowy, konina, wątroba cielęca i wołowa, wątróbki drobiowe,
- ryby (sardynka, makrela, tuńczyk, łosoś, sola, dorsz, pstrąg, miętus) i owoce morza,
- jaja kurze,
- chudy nabiał (jogurt, twaróg, mleko świeże naturalne lub aromatyzowane wanilią serki homogenizowane),
- cebula, korniszony, cytryny,
- musztarda bez cukru,
- koncentrat pomidorowy,
- słodziki.
Twórca diety zaleca 1,5 litra napojów dziennie, w tym woda niskozmineralizowana, kawa, herbata, napoje light, np. cola.
W tej fazie należy też jeść 1-2 lyżki otrąb owsianych z domieszką otrąb pszennych. Można je dodawać, np. do jogurtu.


Trzeba natomiast unikać:
- wieprzowiny, tłustych mięs i wędlin (gęsi, kaczki), dziczyzny,
- cukru i słodyczy,
- pieczywa, kasz, ryżu, makaronów,
- ziemniaków,
- warzyw i owoców,
- keczupu,
- oleju, oliwy, masła i miękkiej margaryny.


Zaopatrzyłam się wiec dzisiaj w 3 jogurty naturalne, duzy serek grani, ser w kostce ,wode mineralna i łososia , którego włozyłam do piekarnika i wlasnie konsumuje pisząc tą notke ;)




i jak widzicie w tabletki oczyszczająco- odchudzające. Szczerze mówiąc kupiłam  pierwsze lepsze ;P



Tak więc dzisiaj na

śniadanie zjadłam 2 jajka

potem miseczkę jogurtu

i teraz konsumuje łososia na obiad

Nie umiem gotować więc rozwalił mi się w piekarniku :D





Ile teraz waże i dlaczego się odchudzam ?
Dzisiaj rano waga pokazała 47.8 chciałabym wazyc 42 kg  .  Musze zrzucić tłuszcz z brzucha , nóg i pupy.
Robię to też dla zdrowia ponieważ przez ostatnie kilka lat jadłam same fast foody i słodycze.



Nie zapominam również o ćwiczeniach, dzisiaj biegałam 25 minut a wieczorem zamierzam ćwiczyć brzuszki. Dla niektórych 25 minut może okazać się śmieszne ale uwierzcie mi , że jak na mój leniwy tryb życia to jak maraton .


za kilka dni dam znać o efektach . Trzymajcie kciuki ;)


33 komentarze:

  1. jaka chudzina! a ile masz wzrostu? teraz wstyd się przyznać ile ważę D:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 165 cm więc jestem niziutka

      Usuń
    2. haha matko ja trzy centymetry wyższa i prawie 10 kg więcej!

      Usuń
  2. Trzymam kciuki! :)
    świetny blog, będę zaglądała tutaj częściej :)
    Zapraszam do siebie, nowy wideo cover piosenki "Umbrella" w moim wykonaniu :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Szczupła jesteś :) ja ważę sporo więcej ;(

    OdpowiedzUsuń
  4. po co Ci ta dieta? :) może wystarczyłyby tylko ćwiczenia i racjonalne odżywianie, a nie od razu dieta białkowa bardzo surowa i według mnie więcej na zdrowiu stracisz niż zyskasz. Ja po tej diecie miałam przez dlugi czas problemy z nerkami. Więc według mnie do twojej wagi to lepsze jest zdecydowanie racjonalne odżywianie 5 posiłków dziennie itp i ćwiczenia, a nie tka rygorystyczna dieta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja długo stosowalas ta diete ?

      Usuń
    2. oj nie pamiętam już, w każdym razie wiem, ze dłużej się z niej leczyłam niż na niej byłam.

      Usuń
  5. Hmm no tak jesteś szczupła, jadłas fast foody ale może zamiast niszczyc sie dukanem lepiej przejsc na zdrową zwyką zywnosc?

    OdpowiedzUsuń
  6. pozatym przejrzałam twojego bloga i tłuszcz to ty chyba masz na mózgu.
    nie niszcz zdrowia dukanem bo wylądujesz w szpitalu.

    OdpowiedzUsuń
  7. ale pyszności ;) obserwuję

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądasz super, odchudzanie nie jest Ci potrzebne, naprawdę!

    OdpowiedzUsuń
  9. slyszalam o tej diecie, w czasie kieyd stosowala ja super niania...ponoc zaslabla wtedy jak byla na tej diecie, wiec jakos jestem do niej nastawiona sceptycznie

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja raczej nie jadam fast foodów a i tak waga mi nie spada :/

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj, jak ty chuda !
    Jestem od ciebie o kilka kilogramów cięższa

    Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. 47 kg? :D Z czego Ty chcesz chudnąć ? :D Zapraszam na nowy, krótki post ;* Pozdrawiam! <3

    OdpowiedzUsuń
  13. 42kg? To waga dla dzieci. Jesteś szczupła, a jak jesz niezdrowo, to jedz zdrowe rzeczy i ćwicz a nie dukan, bo faktycznie możesz tylko zachorować. Pamietaj, ze anorektyczna chudość nikomu się nie podoba i kobieta musi mieć trochę kształtów, ważąc 42kg nie bedziesz miać ani zdrabnej pupy ani biustu.

    OdpowiedzUsuń
  14. zrobisz sobie krzywdę odchudzając się chociaż masz praktycznie NIEDOWAGĘ. Przy wzroście 165 powinnaś idealnie ważyć 55 kg, poza tym dieta dukana jest dosyć drastyczna dla organizmu naprawdę możesz nabawić się schorzeń, które może nie teraz, ale później odbiją się na twoim zdrowiu. Polecam po prostu racjonalne żywienie i ćwiczenia, żeby czuć się dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Powinnaś sprawdzić wskaźnik BMI czy jest w normie myślę że jak schudniesz do 42kg będziesz miala nie dowage >.< ja mam nie dowagę a ważę 54 kg na 170cm. :P Więc nie powinnaś się jeszcze odchudzać plus to że ta dieta wzbudza wielkie kontrowersji i nie jest zalecana. Inna sprawda to tableki na detox to powiem że możesz je zwrócić oglądałam program gdzie doktor mówił że to bzdura je kupować ponieważ są nam zbędne i w organizmie mamy "fabrykę chemiczną (trzustka , wątroba itp.)" które same usuwają toksyny i im to nie potrzebne. Lepiej zamiast tych tabletki pij białą bądź zieloną herbatkę. ;)

    http://dorota-nevergiveup.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. jejku ale z Ciebie chudzinka! ;o ile masz wzorstu? ;o

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja mam 160 i ważę 39 kilo, ale mam 12 lat. :D Chcesz schudnąć? Na pewno jesteś już chuda, ale to twój wybór :)
    OK, obserwujemy. Ja już. Ciekawy blog, ciekawe posty, więc czemu nie. :)
    http://ninapyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. mam 157 cm wzrotu i waże wiecej od ciebie ;D ale łudze się, ze moze jeszcze urosne xd

    OdpowiedzUsuń
  19. 165 cm i chcesz wazyc 42 kilo? nie rob sobie tego. ja mam 161 cm i waze wlasnie 42 i wygladam niezdrowo. poza tym trudno mi kupowac czasem ubrania. bywa ze xs sa za duze. to jest waga ktora ociera sie o anoreksje, ale przede wszystkim- jest po prostu zla dla organizmu! 47 kg to ja bym bardzo chciala wazyc!

    OdpowiedzUsuń
  20. ja mam w planach schudnąć 6 kilogramów, ale wciąż boję diety dukana, na razie staram sie zbić ile się da samymi ćwiczeniami ;d

    OdpowiedzUsuń
  21. Kochana pięknie wyglądasz z taką wagą ! :)

    Dla mnie nawet jak będziesz ważyć z 70kg to będę oglądać Twoje stylizacje!
    Oczywiście jakże inaczej OBSERWUJĘ :*

    OdpowiedzUsuń
  22. Kochana, już jesteś szczuplutka, a przy 42 kilogramach to Cię widać nie będzie! Nie katuj się dietami, po prostu zdrowo się odżywiaj, fastfoody omijaj szerokim łukiem i polub ruch i sport, a będziesz zadowolona.

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie absolutnie daruj sobie dietę zwłaszcza tą...jest to dieta wyniszczająca i może prowadzić do poważnych powikłań zdrowotnych które ciągną się długo po zakończeniu diety. Chcesz schudnąć ok nie ma drogi na skróty ćwiczenia i zdrowy sposób odżywiania który będzie zawierał WSZYSTKIE niezbędne składniki. Poza tym powiem wprost nie masz z czego chudnąć. Ile bym dała ,żeby osiągnąć taką wagę...mam tyle samo wzrostu co TY 165cm i niewiele ponad 40kg. Wiesz jak wyglądam? Jak wrak człowieka. Biust oj gdzie on jest ,pupa płaska ,kości wystają wszędzie. Ja zaczęłam ćwiczyć rzeźbę mojego ciała z nadzieją na wzrost wagi bo jak wiemy mięśnie więcej ważą od tłuszczu. Na razie czekam na efekty...
    A na detoks organizmu zrób sobie 10dniową kurację cytrynową:
    Dni 1-10 sok z jednej cytryny
    Dni 2-9 sok z dwóch cytryn
    Dni 3-8 sok z trzech cytryn
    Dni 4-7 sok z czterech cytryn
    Dni 5-6 sok z pięciu cytryn

    Jak nie jesteś w stanie wypić samego soku można dodać trochę wody.
    W dni kiedy cytryn jest od 3 do 5 porcjuj sobie w ciągu całego dnia. Nie pij na czczo tylko 30minut po jedzeniu.
    Świetnie oczyszcza nerki ,a jak wiemy nie od dziś to właśnie nerki filtrują najgorszy syf w naszym organizmie.

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie odchudzaj się! :) Dobrze wyglądasz!
    Ja to mam 17lat, 159cm wzrostu i ważę 43kg i mam problemy z ciuszkami i w ogóle, muszę nosić tylko rozmiar xxs/xs (nawet w dziecięce ciuchy się mieszczę :P )
    Każdy mi mówi, że mam anoreksje a miałam robione badania i wszystko dobrze. :)
    A o fast foodach to ja nie wspomnę.. ciągle jem jem jem! :D

    OdpowiedzUsuń
  25. jaki tłuszcz??? masakra jesteś chudziutka! jeśli chcesz jeść zdrowo wystarczy jak odstawisz fast foody nie musisz od razu się odchudzać. Ja to się chowam przy Tobie z moją wagą.... obserwuje i pozdrawiam
    petiterobe-noire.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Kobieto, ślicznie wyglądasz. Nie odchudzaj się. Nie wiem ile masz wzrostu, ale ja np. mam 162 i ważę 48-50 i dążę do tego, by ważyć jeszcze troszeczkę więcej. Nie chcę Cię straszyć, ale niedowaga bywa groźniejsza od nadwagi. Ja miałam takie zachwianie w zeszłym roku, że ważyłam 46kg, zaczęły mi się pobudzenia dodatkowe nadkomorowe serca i niestety zostały o tej pory a to bardzo nieprzyjemne jest :/
    Naprawdę uwierz, że super wyglądasz :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja mam 156 cm i ważę 49 kg ! Nie odchudzaj się, bo dobrze wyglądasz, a kształty kobiecie są potrzebne ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Masz idealną figurę

    OdpowiedzUsuń